راه حلی برای آخرین مایل؟

یکی از مهم ترین تغییراتی که شهرها باید برای بهبود زندگی در آن ها ایجاد کنند، جداسازی مردم از ماشین هایشان است. حتی وقتی سیستم حمل‌ونقل عمومی قوی دارید که مردم را بین مراکز جمعیتی جابه‌جا می‌کند، آخرین مایل - مثلاً آن بخش بین ایستگاه راه‌آهن و خانه شخصی - در صورتی که پیاده‌روی خیلی دور یا خطرناک تلقی شود، می‌تواند منجر به استفاده از ماشین شود.

ایده یک محله کم تردد (LTN) – که در آن اتومبیل‌ها از تردد موش‌ها در مسیرهای اصلی منع می‌شوند – در بخش‌هایی از بریتانیا مطرح شده است. LTN ها سعی می کنند با استفاده از بولاردها، دروازه های کنترل شده با دوربین یا حتی گلدان های پر از گل که در سراسر جاده قرار گرفته اند، اتومبیل ها را از خیابان های مسکونی فیلتر کنند، در حالی که عابران پیاده، دوچرخه سواران و وسایل نقلیه اضطراری هنوز می توانند عبور کنند. لندن در سال 2021 تقریباً 3700 طرح از این قبیل داشت که بیش از 25000 فیلتر ترافیک در سراسر بریتانیا وجود داشت.

دنیای پسا کووید را اینجا بخوانید

تجزیه و تحلیل موسسه خیریه حمل و نقل فعال Sustrans نشان داد که رانندگی در یک مایل در یک جاده کوچک شهری دو برابر بیشتر از رانندگی یک مایل باعث کشته شدن یا آسیب جدی یک کودک عابر پیاده و سه برابر بیشتر احتمال دارد که یک کودک دوچرخه سوار را بکشد یا آسیب جدی وارد کند. در یک جاده شهری A، و اینکه ترافیک سنگین خودرو در مناطق مسکونی می تواند منجر به افزایش انزوای اجتماعی شود. LTN ها این خطر را کاهش می دهند که منجر به کاهش سه برابری آسیب ها می شود و نشان داده شده است که تعداد بازدیدکنندگان از مشاغل محلی را افزایش می دهد.

همچنین آزمایش‌های کرایه اسکوتر الکترونیکی که در شهرها و شهرهایی از جمله میدلزبرو، بریستول و چلمزفورد برگزار می‌شود، محبوب هستند. در آزمایش‌ها تعداد زیادی اسکوتر برقی در دسترس است تا از گوشه خیابان برداشته شوند. اسکوترها با استفاده از یک برنامه استخدام می شوند و پس از اتمام کار، در جای دیگری در داخل محوطه آزمایشی پارک می شوند، جایی که توسط شرکت استخدام کننده جمع آوری و شارژ می شوند.

https://civilica.com/doc/1127260/

گزارش وزارت حمل و نقل در مورد استفاده از اسکوترهای الکترونیکی نشان داد که آنها "به طور گسترده ای از مزایای محیطی و راحتی برخوردار هستند" اما از مقایسه با اسباب بازی های کودکان رنج می بردند. آزمایش‌ها قرار است تا نوامبر 2022 ادامه داشته باشند، در این مرحله ما می‌توانیم ایده بهتری در مورد اینکه آیا آنها روشی عملی برای بهبود حمل‌ونقل و انتشار گازهای گلخانه‌ای در شهرهایمان هستند یا خیر.